Myjnia Wagonów Metra 1MWM370 jest przeznaczona do mycia składów pociągów metra oraz autobusów szynowych. Myjnia jest urządzeniem portalowym, szczotkowym, samobieżnym, w pełni zautomatyzowanym. W czasie mycia pociąg stoi a myjnia porusza się wzdłuż wagonów.
Konstrukcja myjni 1MM 370, jak też wszystkie elementy ruchome wykonane są ze stali nierdzewnej. Zespoły napędowe (silniki i przekładnie) zainstalowane na myjni są w wykonaniu morskim, zabezpieczone przed dostaniem się wody.
Urządzenie jest w pełni zautomatyzowane, a zastosowanie komputera przemysłowego umożliwia bieżącą kontrolę pracy poszczególnych mechanizmów. Zastosowanie napędów falownikowych zapewnia cichą i "miękką" pracę wydłużając żywotność podzespołów mechanicznych.
Pulpit sterowniczy umożliwia testowanie wszystkich mechanizmów w pracy ręcznej.
Układ sterowania myjni oparty jest na sterowniku mikroprocesorowym. Szafa sterownicza z wyposażeniem usytuowana jest poza urządzeniem w hali myjni. Do obsługi myjnia posiada pulpit operatorski umieszczony na drzwiach szafy. Pulpit wyposażony jest w niezbędne przełączniki oraz wyświetlacz.
Produkowana przez nas myjnia wykonana jest zgodne z normami oraz dyrektywami Unii Europejskiej i posiada znak CE.
Proces mycia odbywa się w pełni automatycznie według zadanego kształtu pojazdu. Operator z pulpitu uruchamia myjnię przyciskiem START. Wszystkie czynności wykonują się automatycznie.
Wszystkie stany pracy, a zwłaszcza nieprawidłowości w działaniu mogą być rejestrowane w pamięci komputera i służyć do analiz pracy myjni.
Bezpieczeństwo pracy zapewnione jest dzięki zastosowaniu stopniowania zabezpieczeń elektrycznych oraz mechanicznych.
W przypadku zaistnienia sytuacji awaryjnej następuje samoczynne zablokowanie i wygenerowanie informacji o przyczynie zatrzymania urządzenia, po czym następuje oczekiwanie na wyprowadzenie napędów do stanu początkowego.
OPIS CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PRZEZ MYJNIĘ W CZASIE MYCIA
1. Program podstawowy - MYCIE / PŁUKANIE
Program podstawowy składający się z mycia szczotkami pojazdu w jeździe myjni w kierunku tam i z płukania w ruchu powrotnym. W czasie mycia przed szczotkę podawana jest woda obiegowa ze środkiem myjącym. W ruchu powrotnym szczotki są rozsunięte, a wagony płukane są wodą czystą z woskiem ochronnym.
Na proces mycia składają się następujące czynności:
- mycie szczotką pozioma przodu pojazdu
- mycie szczotką poziomą wzdłuż dachu pojazdu
- mycie szczotkami pionowymi wzdłuż boków pojazdu
- mycie szczotkami skośnymi wzdłuż krawędzi bocznych dachu pojazdu
- mycie szczotką poziomą tyłu pojazdu
W czasie mycia szczotki podnoszone są bądź odsuwane w celu ominięcia wystających elementów lub nie nadających się do mycia.
W przypadku składów podwójnych proces przerywany jest w miejscu łączenia pojedynczych zestawów.
2. Program dokładny - MYCIE / MYCIE
Program składa się z mycia szczotkami pojazdu w jeździe myjni w kierunku tam i w ruchu powrotnym. Proces mycia przebiega w sposób opisany w programie podstawowym z tym, że wykonywany jest dwukrotnie.
Myjnia podłączona jest do komputera stacjonarnego z programem wizualizacji, rejestracji i archiwizacji pracy..
|